Pagrindinis meniu

Mums reikia Tavęs!

Sveiki,
Vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]
[ ]


Facebook
Prisijunk Facebook

Apklausa


Ką manote apie šauktinių kariuomenę?



Pašaukti turi būti visi vyrai

Šauktiniais turi būti ne visi

Pakanka išklausyt kursus

Kariuomenė turi būt profesionali

Kita (palikti komentarą)


Be reklamos internetas būtų nuobodesnis

Diskusijos

Skraidantis tankas

Impact
08-24, 22:45

Impact
Pranešimų: 665
Prisijungta: 03-04, 09:32
{LOCATION}
.

Kario pareiga - ne žūti dėl tėvynės, bet padaryti taip, kad priešas žūtu dėl savo tėvynės.

Impact
08-24, 22:47

Impact
Pranešimų: 665
Prisijungta: 03-04, 09:32
{LOCATION}
Ar jums teko girdėti žodžių junginį „skraidantis tankas“? Taip yra vadinami šiuolaikiniai vikšriniai šarvuočiai, taip vadinami ir šturmo lėktuvai. Bet Raudonoji Armija turėjo tikrą skraidantį tanką.

Šio mašinos nuotrauką gal ir matėtė. Ją galima sutikti jumoristinėse ir kurioziškose užsienio svetainėse arba kaip „Weekly picture“.

Kas gi tai buvo? Skraidančio tanko istorija išties įdomi. Šiek tiek juokinga, šiek tiek liūdna. Visi žino kad sovietų lėktuvai vadinami Tu, Jak ir An. Teisingiau tai yra Tupolevo, Jakovlevo, Antonovo konstrukcijos. Būtent Olegas Antonovas sugalvojo suteikti tankui sparnus.

Tam jis paėmė lengvąjį tanką T-60, kuris buvo sukurtas 1941 metais. Riedėdavo iki 45 km/val. greičiu, įveikdavo 29 laipsnių įkalnes, 1,7 metro pločio griovius ir 65 centimetrų aukščio sieneles.

Pagrindinis T-60 privalumas buvo gamybos paprastumas – jie galėjo būti surenkami automobilių gamyklose, plačiai naudojant automobilių mazgus ir detales. Iš viso pagaminti 6045 tankai.

Svetainėje „Russian Battlefield“ sakoma, kad Antonovas pats pasiūlė sukurti supaprastintą vienkartinį tempiamą sklandytuvą, kurio fiuzeliažu būtų tankas T-60, o jo važiuoklė tarnautų, kaip kilimo-tūpimo įrenginys.

Šis įrengimas buvo skirtas lengvųjų tankų perkėlimui desantiniu būdu į priešo užnugarį, taip pat planuota, kad jais bus aprūpinti stambūs partizanų junginiai.


Sunkusis bombonešis TB-3


Numatyta, kad tokį sklandytuvą iki paskirties punkto turėjo tempti keturmotoris bombonešis TB-3 arba dvimotoris DB-3F. Atsijungęs „skraidantis tankas“ turėjo nutūpti į riboto dydžio aikštelę, nusimesti sparnus bei uodegą ir iš karto stoti į mūšį.

Aviacijos istorijoje analogų neturintį skraidymo aparatą 1941 metų pabaigoje pavesta sukurti Olegui Antonovui. Per dvi savaites buvo paruoštas projektas ir 1942 metų vasarą Tiumenės sklandytuvų gamykloje padarytas pirmasis egzempliorius. Jis buvo pavadintas „KT“ („Krylja tanka“), o taip pat žymėtas indeksais A-T, AT-1 arba sklandytuvas A-40. Jis turėjo 18 metrų mosto biplaninės schemos sparnus ir dviejų sijų uodegą. Sklandytuvo ilgis buvo 12,06 metrų.

Į tanko mechaniko vairuotojo vietą nutiesė valdymo trosus ir aprūpino šoniniais bei galiniais veidrodžiais. Pati mašina buvo maksimaliai palengvinta (iki 5800 kg). Nuimta ginkluotė, kovinis komplektas, lempos, sparnai ir nupilti beveik visi degalai. Tanko-skraidyklės skrydžio masė buvo 7804 kg.

1942 metų (kitais duomenimis – 1943) pabaigoje buvo vykdomi pirmieji ir, sprendžiant iš visko,- paskutinieji „Krylja tanka“ bandymai. Bandomasis skrydis, kaip sakoma, tapo ryškiausiu nusipelnusio lakūno bandytojo Sergejaus Anochino biografijos puslapiu.


Skraidančio tanko bandytojas Sergejus Anochinas
(novosti-kosmonavtiki.ru).
Savo knygoje tai aprašo V. Šunkovas: „Lėktuvas – buksyras TB-3 (vadas P.Jeremejevas) ir sklandytuvas „KT“ (pilotas S.Anochinas) sėkmingai pakilo į orą, tačiau dėl didelės „KT“ masės ir mažo sklandumo buksyravimas vyko artima maksimaliai TB-3 variklių traukai 130 km/val. greičiu.

Nepaisant to kopimo greitis buvo nepakankamas. Lėktuvas vos pasiekė 40 metrų aukštį. Bandymas padidinti greitį iki 140 km/val. nedavė reikiamo rezultato – tada junginys pradėjo žemėti vertikaliu 0,5 m/sek. greičiu. Be to pradėjo kilti vandens temperatūra variklių aušinimo sistemose, tai grėse perkaitimu. Šiomis sąlygomis Jeremejevas nusprendė nuskraidinti „KT“ iki artimiausio aerodromo ir atsijungti.

Profesionalus pilotas S.Anochinas sėkmingai nutupdė sklandytuvą. Nusileidęs jis įjungė tanko motorą ir nenumesdamas sparnų pajudėjo link komandinio aerodromo punkto.

Gavosi taip, kad vietoje Ramenskojes skraidantis tankas nutūpė ten, kur jo niekas nelaukė. Toliau vyko patys įdomiausi šios istorijos dalykai: „Nusileidęs jis įjungė tanko motorą ir nenumesdamas sparnų pajudėjo link komandinio aerodromo punkto“.

Aerodromo skrydžių vadovas nebuvo perspėtas apie priverstinį keisto aparato nutūpimą ir paskelbė kovinį pavojų. Kai lakūnas-bandytojas išlipo iš tanko, jį sulaikė raudonarmiečiai. Tik kai atvyko Skrydžių Bandymų instituto komanda incidentas buvo užglaistytas. Tankas savo eiga nuriedėjo iki Stachanovo gyvenvietėje (dabar Žukovskio miestas) buvusį aerodromą.

Anochino biografijoje sakoma, kad aerodromo apsauga pamanė, kad nežinomas skraidantis aparatas yra vokiečių, tad Anochinui buvo nesaldu ir teko įrodinėti priešingai. Jam pasisekė dar kad nenumušė ore – tai juk buvo zenitinis dalinys.

Kai tankas vėl buvo Monino buvo nuspręsta, kad tokiam tikslui dar nėra sukurta bombonešių, tad tolimesni darbai buvo nutraukti.“

Tačiau konstruktoriai pažymėjo, kad bandomasis skrydis „įrodė, kad skraidančio tanko idėja yra tikslinga ir įgyvendinama“.

Išeina, kad skraidantys tankai užgeso dėl aviacijos kaltės? Šia versiją patvirtiną V.Šunkov: „Bandymai parodė kad sklandytuvo iškėlimui į reikiamą aukštį būtinas galingesnis lėktuvas“. Tokiu lėktuvu galėjo būti strateginis bombonešis Pe-8, kuris karo metais naudotas giliems oro reidams ir Berlyno bombardavimui. Tačiau SSRS turėjo tik 80 tokių bombonešių, tad tikėtis, kad jie temps „KT“ buvo nerealu. Dėl to tolimesni darbai buvo nutraukti“.

Kario pareiga - ne žūti dėl tėvynės, bet padaryti taip, kad priešas žūtu dėl savo tėvynės.

Impact
08-24, 22:57

Impact
Pranešimų: 665
Prisijungta: 03-04, 09:32
{LOCATION}
special.png
[ image disabled ]

[ image disabled ]


Kario pareiga - ne žūti dėl tėvynės, bet padaryti taip, kad priešas žūtu dėl savo tėvynės.

rikis
08-25, 09:03

Pranešimų: 701
Prisijungta: 04-01, 13:30
{LOCATION} Užsiregistravęs dalyvis #754
Dabar tokias skraidancio tanko funkcijas vykdo sturmo sraigtasparniai.. Cobra, Appache, Lynx, Ka-50, Mi - 24, Mi - 28. daznai taip jie ir vadinami - skraidantis tankas (ypac toki pavadinima megsta rusai )

"Greičiau Jūsų didenybė pamatys Dauguvą atgal tekančią, nei lietuvius ir jų etmoną bėgančius"

Edvard
08-25, 21:51

Edvard
Pranešimų: 456
Prisijungta: 04-19, 10:43
{LOCATION} Užsiregistravęs dalyvis #781
impact pirma karta matau toki tanka

Aš esu karys, ir tai mano garbė

Roley
08-25, 23:49

Roley
Pranešimų: 222
Prisijungta: 05-04, 16:43
{LOCATION}
internete daznai teko matyti sy agregata, bet susidomejimo jam kaip ir neturejau, mano manymu tai neissipildziusi iliuzija



NAGAS
08-26, 20:33

NAGAS
Pranešimų: 20
Prisijungta: 07-27, 17:01
{LOCATION} Užsiregistravęs dalyvis #869
Cia tik ziedeliai palyginus su vokieciu ismone.

Dekanas
11-13, 19:33

dekanas
Pranešimų: 12
Prisijungta: 11-13, 19:08
{LOCATION} Užsiregistravęs dalyvis #2477
Atrodo labai keistai, ir atrodo nelabai manevrus toks dalykas yra.

Prisitraukimų programa visiems.

kintas
11-10, 09:29
Pranešimų: 1
Prisijungta: 11-10, 09:24
{LOCATION} Užsiregistravęs dalyvis #2878
Beje - labai įdomus ir efektyvus tankų stabdymo būdas naudojant plieninę vielą arba concertina tipo spygliuotą vielą. Aktualu lietuvai
nuoroda>>

vicka1971
11-11, 17:49
Pranešimų: 308
Prisijungta: 01-05, 21:21
{LOCATION} Užsiregistravęs dalyvis #111
Sveiki visi,

Lietuvos kariuomeneje yra inzinerijos batalionas. Kurio sudetyje ir yra viena is kuopu/buriu kurie butent ir uzsiima.:Konrtamobilumo operacijomis( prieso pajegu stabdymu ir naikinimu).

 

Persikelti:     Į viršų


Google paieška


info@kariai.lt